Powrót
ST - Gospodarka środkami trwałymi
Podsystem ST służy do prowadzenia ewidencji środków trwałych, naliczania umorzeń oraz przeprowadzania inwentaryzacji. Dzieli się na dwie podstawowe części: kartotekę dokumentów obrotowych, gdzie rejestruje się wszystkie niezbędne dokumenty (OT, PT, BO, LT, ZW, PG itp.) oraz kartotekę kart analitycznych, gdzie wprowadza się plan umorzenia i nalicza umorzenie dla pojedynczego środka trwałego lub ich grupy.
FUNKCJONALNOŚĆ
-
Rejestracja dokumentów:
- OT - Przyjęcie środka trwałego
- BO - Bilans otwarcia
- PT - Przyjęcia - protokół zdawczo-odbiorczy środka trwałego
- LT - Likwidacja środka trwałego
- CL - Częściowa likwidacja
- MT - Przeniesienie środka trwałego
- PK - Przeszacowanie wartości środka trwałego
- PG - Przeszacowanie wartości grupy środków trwałych
- PR - Przekazanie - protokół zdawczo-odbiorczy środka trwałego
- ZW - Zwiększenie wartości środka trwałego
- Zatwierdzanie dokumentu (przekazanie do kartoteki kart analitycznych).
- Wycofanie dokumentu (wycofanie z kartoteki kart analitycznych).
- Wyszukiwanie dokumentów powiązanych (dotyczących konkretnego środka).
- Rejestrowanie zmian w dokumentach obrotowych.
- Tworzenie planu umorzenia dla środka trwałego.
- Zmiana planu umorzenia.
-
Naliczenie umorzenia na dany miesiąc lub za cały rok:
- dla pojedynczego środka
- dla grupy wybranych środków
-
Wycofanie umorzenia na dany miesiąc lub za cały rok:
- dla pojedynczego środka
- dla grupy wybranych środków
-
Tworzenie różnego rodzaju raportów:
- ewidencja kart
- plan umorzenia
- salda wg grupy KRST
- salda analityczne
- karty analityczne
- plan amortyzacji
- Tworzenie i drukowanie arkuszy inwentaryzacyjnych.
- Tworzenie i drukowanie zestawienia różnic inwentaryzacyjnych.
INTEGRACJA
FKJB - Obsługa finansowo-księgowa jednostki budżetowej - przesłanie informacji o rejestrowanych dokumentach i naliczonych umorzeniach do księgowania.