Powrót
1) Kom-Net - planowanie i rozliczanie remontów oraz inwestycji
Kom-Net to specjalistyczne rozwiązanie, które obejmuje wszystkie procesy związane z prawidłową eksploatacją i utrzymaniem sieci. Dzięki rozbudowanej funkcjonalności wspomaga służby utrzymania ruchu w zakresie planowania i rozliczania remontów oraz inwestycji.
Zarządzanie procesami związanymi z obsługą sieci jest zagadnieniem złożonym i obejmuje zarządzanie remontami oraz obsługę procesów związanych z planowaniem i realizacją inwestycji. System Kom-Net ma budowę modułową, dzięki czemu może być wdrażany etapami i rozbudowywany o nowe funkcjonalności równocześnie z uzupełnianiem danych o obiektach sieciowych.
System Kom-Net przygotowany jest do wsparcia wszystkich procesów związanych z eksploatacją sieci. Charakteryzuje się bogatą funkcjonalnością, zwłaszcza w obszarze obsługi dokumentów, monitorowania realizacji planów inwestycyjnych i remontowych, tworzenia planu inwestycyjnego i remontowego, nanoszenia zmian w majątku.
2) Kom-Net – Wodomierzownia
Kom-Net to specjalistyczne rozwiązanie, które obejmuje wszystkie procesy związane z
prawidłową eksploatacją i utrzymaniem wodomierzy w sieci wodociągowej przy pomocy ewidencji obiektów z danymi technicznymi.
System Wodomierzowni obsługuje kompleksowo gospodarkę wodomierzową w przedsiębiorstwach wodociągowych poprzez obsługę bazy danych, tworzenie analiz, zestawień i raportów.
Moduł wodomierzy jest zintegrowany z aplikacjami branżowymi np. Kom-Media, Kom-Bok, Kom-Net w zakresie pobierania, gromadzenia i przekazywania danych. Dane (operacje wymian, montażu, demontażu, legalizacji, ekspertyzy, likwidacji, przekazania do magazynu, przekazanie na pracownika itp.) rejestrowane w Kom-net są dostępne od strony kartoteki wodomierzy. Wymiany, montaże i demontaże
Z systemu Kom-Net automatycznie przenoszone są do systemu Kom-Media.
1) Kom-Net - planowanie i rozliczanie remontów oraz inwestycji
Obsługa dokumentów
System Kom-Net ma wbudowane zaawansowane mechanizmy obsługi dokumentów. Obejmują one m.in. protokoły typowania środka trwałego do remontu i zgłoszenie inwestycyjne. Daje możliwość wprowadzania wielu propozycji zadań do jednego dokumentu z wyszczególnieniem:
- Lokalizacji robót.
- Zakresu rzeczowego robót, proponowanej daty rozpoczęcia i zakończenia prac oraz proponowanej ilości godzin
- Sposobu realizacji zadania (środki własne/obce wraz ze wskazaniem wykonawcy)
- Istniejącego lub nowego środka trwałego związanego z zadaniem
- Stanowiska kosztów.
- Propozycji listy materiałów wraz z ilościami
- Prognoz związanych z realizacją zadania (przewidywany okres zwrotu inwestycji itd.)
Ponadto Kom-Net wspomaga proces tworzenia listy zadań poprzez zastosowanie mechanizmu automatycznego generowania zadań na podstawie standardowych zestawów czynności mechanizmu generowania treści dokumentów w MS Word z automatycznym wypełnieniem danych w treści:
- Numer inwentarzowy i nazwa środka trwałego
- Stanowisko kosztów
- Szczegółowa specyfikacja listy zadań
Monitorowanie realizacji planów inwestycyjnych i remontowych
- Integracja z systemem ERP w zakresie pobierania danych o kosztach realizowanych:
- automatyczne przekazywanie poszczególnych pozycji planów do systemu ERP w postaci zleceń zbierających koszty
- automatyczne zbieranie kosztów z systemu ERP niezależnie dla każdej pozycji planu
- Obsługa wartości kosztów poniesionych na dwóch poziomach analityki:
- syntetyka kosztów poniesionych w układzie miesięcznym w podziale na materiały,robociznę, sprzęt i zlecenia zewnętrzne
- analityka na poziomie poszczególnych dokumentów kosztotwórczych (faktury kosztowe, dokumenty magazynowe z pozycjami materiałowymi itd.)
- Generowanie sprawozdań z realizacji planów (procentowe i wartościowe wykorzystanie zaplanowanych kosztów) w różnych układach:
- układ analityczny z uwzględnieniem realizacji poszczególnych zadań bazowych (pozycji planów) w rozbiciu na materiały, robociznę, sprzęt i zlecenia zewnętrzne
- układ syntetyczny w rozbiciu na kategorie zadań, jednostki odpowiedzialne i lokalizacje zadań
- Możliwość eksportu sprawozdań do MS Excel.
- Możliwość podłączania zadań składowych do pozycji realizowanego planu wraz z bilansowaniem kosztów planowanych
Tworzenie planu inwestycyjnego i remontowego
- Gromadzenie wszystkich dokumentów zapotrzebowań w celu tworzenia centralnych planów inwestycyjnych i remontowych
- Odwzorowanie struktury planu inwestycyjnego i remontowego
- wyszczególnienie pozycji planu, jako zadań bazowych (głównych)
- odwzorowanie na pozycji planu zakresu informacyjnego zadania źródłowego
- Wsparcie w procesie tworzenia pozycji planów
- możliwość powoływania się na plany zeszłoroczne
- mechanizm kopiowania wszystkich zadań lub poszczególnych zadań z dokumentów zapotrzebowań
- Zapamiętywanie w systemie „ścieżki” tworzenia pozycji planu (zadania źródłowe użyte do stworzenia pozycji planów)
- Obsługa wersyjności na poziomie całych planów i poszczególnych pozycji
- Odwzorowanie struktury zadań złożonych (zadania bazowe, jako pozycje planów i podzadania)
- Rejestracja kosztów planowanych w rozbiciu na materiały, robociznę, sprzęt i zlecenia zewnętrzne
- Gromadzenie pod pozycją planu dokumentacji merytorycznej: ofert, dokumentacji przetargowych, umów na wykonawstwo, protokołów odbiorów częściowych i całkowitych itd.
- Możliwość przeglądania dokumentacji w postaci graficznej lub tekstowej bez wychodzenia z systemu
- Niezależna obsługa etapów dla każdej pozycji planu z możliwością uzależnienia zestawu etapów od kategorii zadania
Nanoszenie zmian w majątku
- Obsługa dokumentu „zlecenia” wprowadzenia nowego ośrodka trwałego lub zmiany wartości środka trwałego
- Możliwość tworzenia załącznika merytorycznego do zlecenia w postaci listy zadań bazowych (pozycji planów) związanych z danym środkiem trwałym
- Mechanizmy generowania treści załącznika merytorycznego w MS Word z automatycznym wypełnieniem w treści dokumentu szczegółowych danych o zadaniach
- Wsparcie w procesie obiegu i akceptacji dokumentu „zlecenia” w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
- Automatyczna propagacja „zlecenia” do systemu ERP, jako propozycja dokumentu zmiany majątku przedsiębiorstwa
2) Kom-Net – Wodomierzownia
Kartoteka wodomierzy
Kartoteka umożliwia rejestrację i ewidencjonowanie wodomierzy pojedynczych i sprzężonych.
- Udostępniona jest możliwość wprowadzania danych o nowych wodomierzach ręcznie oraz poprzez pobranie danych o partii wodomierzy z pliku zewnętrznego np. csv. W obu przypadkach z bieżącą weryfikacją poprawności danych (kontrola wartości danego pola w zależności od wcześniej wprowadzonych danych, w tym kontrola unikalności numerów fabrycznych wodomierza).
- Dane wczytywane będą zawierały informacje o wodomierzu jak: producent, typ wodomierza, numer fabryczny, data produkcji, rok legalizacji, data dostarczenia, średnica, długość wbudowana, gwint łącznika i ciężar.
- Możliwość przechowywania specjalistycznych danych technicznych i eksploatacyjnych dla wodomierza jak i jego umiejscowienia. Miedzy innymi:
- co jest przed i za wodomierzem
- zasuwa domowa
- studnia,
- połączenie od ulicy,
- średnica przewodu ulicznego,
- Model wodomierza,
- klasy przepływu modelu,
- rozmiar gwintu,
- średnica włazu itp.
- Możliwość załączania dokumentacji technicznej wodomierzy, ich lokalizacji i sposobu zamontowania w postaci elektronicznej np. metryczki wodomierza, skany/zdlęcia z wizyt monterskich, wymian, kontroli, dokumentację w postaci Word lub Excel.
- Możliwość sortowania bazy wodomierzy wg atrybutu średnicy, rodzaju umowy, długości wodomierza, lokalizacji. Sortowanie jako tworzenie zbiorów oparciu o dane wprowadzone do bazy wodomierzy.
- Przechowywanie informacji technicznych o wodomierzach:
- historia instalacji w punktach odbioru,
- przeprowadzane i planowane naprawy
- historia legalizacji urządzenia
- terminy upływu ważności cechy legalizacyjnej
- zainstalowanie plomb i terminy ich założenia
- zamontowane konsole i ich zakresy długości
- Dowolność konfiguracji i planowanie operacji do wykonania np.: naprawa, legalizacja, ekspertyza, wydanie do magazynu, zwrot z magazynu itp.
- Możliwość odnotowywania historii operacji na obiekcie (cykl życia wodomierza)
- Możliwość definiowania statusu wodomierza dotyczącego jego miejsca pobytu w oparciu o predefiniowane słowniki (np.: zamontowany, u pracownika, do legalizacji, w legalizacji, do ekspertyzy, w ekspertyzie, w magazynie).
- Dostępna jest widoczność układu rozliczeniowego (Kom-Media) i odczytów z poziomu wodomierza lub umiejscowienia.
Zlecenia wodomierzowe
Zarządzanie wodomierzami wspomagane jest przez moduł zleceń wodomierzowych:
- Umożliwia on generowanie i drukowanie dokumentów zleceń wodomierzowych na wymiany wodomierzy zbiorczo, dla całej ulicy o wybranym przez użytkownika elemencie sortowania np. termin legalizacji, średnica wodomierzy lub innych.
- Moduł wspomaga zarządzanie wodomierzami sprzężonymi poprzez automatyczne wykonywanie operacji montażu/demontażu jednocześnie na obu wodomierzach.
- Umożliwia zbiorcze generowanie/drukowanie poleceń wymiany, marszruty dla wielu zleceń.
- Zlecenia umożliwiają zarządzanie brygadami pracowników, sprzętem
- Rejestracja zleceń odbywa się w podziale na kategorie i rodzaje np.: montażowe, legalizacyjne, interwencyjne (awarie)
Raportowanie
System umożliwia generowanie raportów/ wydruków w zakresie:
- Zbiorcze wykazy wodomierzy wg np.:
- kodu kreskowego,
- numeru fabrycznego,
- numeru inwentarzowego,
- terminu legalizacji,
- średnicy,
- typu wodomierza,
- lokalizacji,
- Wydruk stworzonej marszruty
- Zestawienia wymian wodomierzy o przekroczonym terminie legalizacji np. dla danej ulicy
- Raportowanie wymian wodomierzy wg dostępnych w systemie parametrów jak legalizacja , ulica, rejon, dzielnica lub inne grupowanie obszarowe.
1) Kom-Net - planowanie i rozliczanie remontów oraz inwestycji
System jest standardowo zintegrowany z systemami Kom-Media (billing) i Kom-Bok (Biuro Obsługi Klienta) oraz z systemami Microsoft Dynamics AX lub Impuls BPSC (możliwość integracji z innymi systemami klasy ERP). Pozwala to na współdzielenie danych gromadzonych w kar-totekach: materiałów eksploatacyjnych wraz z zapasami magazynowymi w ujęciu historycznym, środków trwałych, stanowisk kosztowych oraz w kartotece podmiotów (np. dostawców, wykonawców itd.).
2) Kom-Net – Wodomierzownia
System jest standardowo zintegrowany z systemami Kom-Media (billing - widoczność wodomierzy, umiejscowień z poziomu punktu sieci) i Kom-Bok (Biuro Obsługi Klienta) oraz z systemami klasy ERP np. Microsoft Dynamics AX (integrację z innymi wykonujemy na życzenie Klienta)
System posiada możliwość definiowania uprawnień do funkcji systemu dla użytkownika, indywidualnie wg profilu.
System zapewnia integrację z systemem GIS w zakresie prezentacji lokalizacji wybranego wodomierza lub wodomierzy na mapie.