Powrót

KOALA - Obsługa koncesji

Podsystem KOALA służy do prowadzenia ewidencji wniosków i zezwoleń na koncesje i licencje udzielane przez gminę.

FUNKCJONALNOŚĆ
  1. Definiowanie typów zezwoleń (alkohole);
  2. Definiowanie obciążeń i ulg za rodzaje przyznanych zezwoleń w zależności od typu zezwolenia;
  3. Definiowanie kwot obciążenia /ulgi obowiązujących w podanym przedziale czasu w zależności od typu zezwolenia;
  4. Definiowanie własnych zestawów danych dodatkowych do wykorzystania podczas rejestracji podmiotu, lokalizacji, wniosku i zezwolenia w zależności od typu zezwolenia, np. godzin otwarcia lokalu;
  5. Rejestracja, poprawka, zmiana danych podmiotu ubiegającego się o wydanie zezwolenia;
  6. Rejestracja, poprawka, zmiana danych współwłaścicieli podmiotu gospodarczego;
  7. Rejestracja, poprawka, zmiana danych lokalizacji (np. punktu sprzedaży) na rzecz, której podmiot występujący o wydanie zezwolenia próbuje je uzyskać;
  8. Rejestracja, poprawka, zmiana danych wniosku o wydanie zezwolenia (zezwoleń) dla danej lokalizacji;
  9. Rejestracja, poprawka, zmiana danych postanowienia wydanego do wniosku;
  10. Rejestracja, poprawka, zmiana danych odmowy wydania zezwolenia;
  11. Rejestracja, poprawka, zmiana danych zezwolenia wydanego dla danej lokalizacji;
  12. Rejestracja, poprawka, zmiana danych dotyczących wycofania zezwolenia;
  13. Rejestracja, poprawka, zmiana danych wygaśnięcia zezwolenia;
  14. Rejestracja informacji o  liczbie punktów sprzedaży alkoholu na podstawie uchwały RM;
  15. Rejestracja opłat za zezwolenia;
  16. Rejestracja oświadczeń o wartości sprzedanego alkoholu (obrotów) i naliczanie na tej podstawie kolejnych oplat z możliwością rozłożenia na raty;
  17. Automatyczne przejmowanie wartości sprzedaży napojów alkoholowych w przypadku "przedłużania zezwolenia";
  18. Rejestrowanie danych dodatkowych zdefiniowanych przez operatora do podmiotu, lokalizacji, wniosku, zezwolenia;
  19. Wyszukiwanie podmiotu wg następujących kryteriów:
    • nazwy pełnej
    • nr karty kontowej
    • nazwy skróconej
    • adresu siedziby (miejscowości, nr domu, lokalu)
    • numeru działalności
    • numeru NIP?
    • danych właściciela:
      • nazwisko, imię
      • adresu zamieszkania
      • numeru PESEL
      • numeru NIP
  20. Wyszukiwanie wniosku i zezwolenia na koncesje/licencje wg następujących kryteriów:
    • numeru
    • rodzaju zezwolenia lub zezwolenia
    • nazwy podmiotu
    • adresu lokalizacji
    • daty rejestracji zezwolenia lub wniosku
    • daty obowiązywania zezwolenia lub wniosku
  21. Wyszukanie podmiotu, wniosku lub zezwolenia według fragmentu jednego z kryteriów podanych wyżej (np. fragmentu nazwiska "%OWAL%" - wyszuka takie nazwiska jak KOWALSKI, KOWALEWSKI, POWALOW lub części numeru wniosku np. KON/I% - wyszuka takie wnioski jak: KON/I/1, KON/I/2, KON/I/9).
  22. Przeniesienie do kartoteki wygasłych dokumentów tych zezwoleń, którym minął okres ważności.
  23. Przykładowe raporty wykonywane z poziomu aplikacji:
    • Wydruk wniosku o przyznanie zezwolenia;
    • Wydruk decyzji o odmowie przyznania zezwolenia;
    • Wydruk decyzji o przyznaniu zezwolenia;
    • Wydruk szczegółowych danych dotyczących przyznanego zezwolenia;
    • Wydruk decyzji o odebraniu zezwolenia;
    • Wydruk statystyki wydanych, cofniętych, wygasłych zezwoleń, lokalizacji, limitów (w przedziale czasu od - do) oraz wpłat za zezwolenia (w rozbiciu na lata);
    • Wydruk zestawienia przyznanych zezwoleń w danym okresie wg. Lokalizacji oraz według podmiotów;
    • Wydruk zaświadczenia o dokonanych za wybrany rok wpłatach za zezwolenie/zezwolenia;
  24. Obsługa słowników podsystemu.
  25. Rejestracja wpływu do kasy Gminy obejmuje:
    • ustawienie "daty noty" (ustalenie dnia, na który będą rejestrowane kolejne wpływy)
    • automatyczne pobranie danych wpłacającego (nazwisko, imię, adres), lub wskazanie innej osoby dokonującej wpłaty
    • zarachowanie od najstarszej zaległości
    • zarachowanie tylko na wskazaną należność
    • wydruk dowodu wpłaty
    • wydruk postanowienia o zarachowaniu wpłaty
  26. Rejestracja przelewu dokonanego na konto bankowe Gminy:
    • automatyczne pobranie danych wpłacającego (nazwisko, imię, adres), lub wskazanie innej osoby
    • zarachowanie od najstarszej zaległości
    • zarachowanie na wskazaną należność
    • wydruk dowodu wpłaty
    • wydruk postanowienia o zarachowaniu wpłaty
    • reszta - przekazanie części wpływu na inną kartę kontową lub inny podatek (tzw. konto do wyjaśnienia jest zintegrowaną wspólną poczekalnią, w miejscu tym można umieszczać i przekazywać pieniądze między różnymi windykacjami, według informacji podatnika z przelewu np.: wpłata 90zł - na podatek od nieruchomości 50zł i od środków transportu 40zł)
  27. Rejestracja wpłat masowych.
  28. Rejestracja wpływu na "konto do wyjaśnienia" (jest to rejestracja wpłaty podatnika z nieoznaczonym tytułem należności - do czasu wyjaśnienia pozostanie na tym koncie).
  29. Rejestracja wpływu z "konta do wyjaśnienia" (pobranie wpływu dokonanego wcześniej na inny rodzaj podatku np.: z "koncesje alkoholowe" lub z innej karty kontowej lub pobranie wpłaty, której tytuł należności został ustalony - wyjaśniony).
  30. Przeglądanie i wydruk karty kontowej w ujęciu:
    • pokazującym wszystkie zapisy
    • wszystkie zapisy z dokładnością do raty
    • wszystkie zapisy z dokładnością do roku
    • pokazującym stan karty na dowolny dzień
  31. Funkcja anulowanie wpłaty (wykasowanie wpłaty pod warunkiem, że dzień nie był uzgodniony).
  32. Funkcja wyksięgowania wpłaty na nadpłatę (pod warunkiem, że dzień był już uzgodniony - system wystawi notę).
  33. Funkcja "Nadpłaty" pozwala na:
    • przeksięgowanie pieniędzy na inną kartę kontową, na inny rodzaj podatku poprzez użycie "konta do wyjaśnienia"
    • dokonanie zwrotu pieniędzy podatnikowi
    • zarachowanie pieniędzy na wskazaną należność na karcie kontowej podatnika
  34. Funkcja "Przerachowanie" pozwala na automatyczne przerachowanie wpłat z uwzględnieniem ostatnich przypisów lub odpisów wykonanych ze strony wymiaru
  35. Funkcja nadania (lub poprawy) numeru karcie kontowej.
  36. Zestawienie wszystkich wpłat gotówkowych.
  37. Zestawienie wszystkich nadpłat.
  38. Zestawienie wszystkich kart kontowych wymagających przeksięgowania (nastąpiły jakieś zmiany ze strony wymiaru).
  39. Przeglądanie i wydruk kartoteki "wpływy do wyjaśnienia".
  40. Przygotowanie i wydruk zestawień za okres i wybranego operatora takich jak:
    • dłużnicy - wykaz kart kontowych z zaległościami powyżej podanej kwoty należności
    • rejestr kart kontowych
    • dziennik operacji wg podanych kryteriów z podsumowaniem narastającym od początku roku (np.: data od-do, operator, rodzaj operacji itp.)
    • dziennik obrotów wg podanych kryteriów
    • zestawienie dotyczące wykonanych przeksięgowań (wystawionych not) wpłat
    • zestawienie sald wpływów dzienne lub miesięczne wg podanych kryteriów
  41. Wydruk kart kontowych:
    • zbiorczo w ujęciu statystycznym za rok
    • ewidencji kont z podziałem na operatorów, stanem na dzień
    • z saldem końcowym
  42. Przygotowanie i wydruk bilansu za podany okres, dla wszystkich lub wybranego operatora, z uwzględnieniem tylko przypisów bieżących lub od początku roku, dla wszystkich lub wybranych kart kontowych. Możliwość wydruku wierszy podsumowujących cały bilans.
  43. Obsługa danych słownikowych
INTEGRACJA

ELUD - w zakresie pobierania danych właścicieli podmiotu

POGOS - w zakresie pobierania danych podmiotu

WIND - w zakresie przesyłania danych dla celów prowadzenia windykacji opłat

KASA - w zakresie pobierania wpłat za przyznane koncesje/licencje

FKJB - w zakresie pobierania danych o przypisach z tytułu wystawionych zezwoleń oraz wpłatach na nie zarejestrowanych

Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania danych sesyjnych. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.