Powrót

PPW - Przekształcenie użytkowana wieczystego w prawo własności oraz windykacja

Podsystem PPW i WPPW przeznaczona jest do obsługi przekształcenia użytkwania wieczystego w prawo własności. System PPW automatycznie oblicza opłaty za przekształcenie i tworzy odpowiednie zapisy na kartach kontowych w windykacji. Podsystem WPPW swoim zakresem funkcjonalnym obejmuje komplet zagadnień związanych z windykowaniem należności z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności. Obsługuje osoby fizyczne i prawne z podziałem na kartoteki gruntów Skarbu Państwa, Gminy i Powiatu.

FUNKCJONALNOŚĆ
Podsystem PPW
  1. Rejestracja wniosku o przekształcenie.
  2. Poprawianie danych wniosku o przekształcenie.
  3. Zmiana danych wniosku o przekształcenie.
  4. Anulowanie wniosku o przekształcenie.
  5. Przeglądanie wniosku.
  6. Wydanie decyzji o przekształcenie.
  7. Przeglądanie decyzji.
  8. Uprawomocnienie decyzji o przekształcenie.
  9. Wpisanie rat za przekształcenie na kartę kontową osoby.
  10. Korekta rat.
  11. Ustalenie wymiaru po przekształceniu.
  12. Decyzje o zmianie sposobu płatności:
    • o zaniechanie poboru należności
    • o umorzeniu odsetek
    • o umorzeniu należności
    • o odroczeniu terminu płatności
    • o rozłożeniu na nowe raty
    • o wygaśnięciu decyzji
  13. Wyszukiwanie wniosku wg:
    • numeru
    • danych wnioskodawcy
    • danych działki
  14. Wyszukiwanie decyzji wg:
    • numeru
    • danych wnioskodawcy
    • danych działki
  15. Automatyczna waloryzacja opłat.
  16. Wyszukiwanie karty kontowej związanej z przekształceniem (opłaty danej osoby w związku z przekształceniem prawa własności).
  17. Wydruki:
    • wniosku
    • decyzji pozytywnych
    • decyzji odmownych
    • postanowień
    • korespondencji
    • rat za przekształcenie
    • dowolnie skonfigurowanych zestawień
  18. Obsługa słowników podsystemu.

 

Podsystem WPPW

  1. Wyszukiwanie płatnika z kartoteki bieżącej lub archiwalnej wg następujących kryteriów lub ich fragmentów:
    • nazwiska, imienia, (nazwy skróconej lub pełnej) adresu zamieszkania (adresu siedziby firmy), numeru NIP właścicieli
    • nazwiska, imienia, adresu zamieszkania, numeru NIP poprzednich właścicieli
    • adresu nieruchomości a w przypadku jego braku według opisu położenia nieruchomości
    • numeru karty kontowej płatnika
    • statusu osoby - fizyczna lub prawna
    • sygnatury operatora (każdy numer karty kontowej zawiera sygnaturę operatora przydzielającą wszystkie karty kontowe wskazanym użytkownikom)
  2. Rejestracja wpływu do kasy Gminy obejmuje:
    • ustawienie "daty noty" (ustalenie dnia, na który będą rejestrowane kolejne wpływy)
    • automatyczne pobranie danych wpłacającego (nazwisko, imię, adres), lub wskazanie innej osoby dokonującej wpłaty?
    • zarachowanie od najstarszej zaległości
    • zarachowanie na wskazaną należność z odsetkami
    • zarachowanie tylko na wskazaną należność bez odsetek
    • zarachowanie na wskazane odsetki
    • możliwość automatycznego wyliczenia i pobrania odsetek
    • automatyczne pobranie kosztów wezwania do zapłaty (jeśli było wystawione i doręczone)
    • możliwość wpisania komentarza do wpłaty
    • wydruk dowodu wpłaty
    • wydruk postanowienia o zarachowaniu wpłaty
  3. Rejestracja przelewu dokonanego na konto bankowe Gminy:
    • automatyczne pobranie danych wpłacającego (nazwisko, imię, adres), lub wskazanie innej osoby
    • zarachowanie od najstarszej zaległości
    • zarachowanie na wskazaną należność z odsetkami
    • zarachowanie na wskazane odsetki
    • automatyczne wyliczenie i pobranie odsetek obliczonych na dzień, w którym została dokonana płatność
    • automatyczne pobranie kosztów wezwania do zapłaty (jeśli było wystawione i doręczone)
    • możliwość wpisania komentarza do wpłaty
    • wydruk dowodu wpłaty
    • wydruk postanowienia o zarachowaniu wpłaty
    • reszta - przekazanie części wpływu na inną kartę kontową lub inny podatek (tzw. konto do wyjaśnienia jest zintegrowaną wspólną poczekalnią, w miejscu tym można umieszczać i przekazywać pieniądze między różnymi windykacjami, według informacji podatnika z przelewu np.: wpłata 90zł - na podatek od nieruchomości 50zł i od środków transportu 40zł)
  4. Rejestracja wpływu na "konto do wyjaśnienia" (jest to rejestracja wpłaty podatnika z nieoznaczonym tytułem należności - do czasu wyjaśnienia pozostanie na tym koncie).
  5. Rejestracja wpływu z "konta do wyjaśnienia" (pobranie wpływu dokonanego wcześniej na inny rodzaj podatku np.: z "wieczystego" lub z innej karty kontowej lub pobranie wpłaty, której tytuł należności został ustalony - wyjaśniony).
  6. Przeglądanie i wydruk karty kontowej w ujęciu:
    • pokazującym wszystkie zapisy
    • wszystkie zapisy z dokładnością do raty
    • wszystkie zapisy z dokładnością do roku
    • pokazującym stan karty na dowolny dzień
  7. Funkcja anulowanie wpłaty (wykasowanie wpłaty pod warunkiem, że dzień nie był uzgodniony).
  8. Funkcja wyksięgowania wpłaty na nadpłatę (pod warunkiem, że dzień był już uzgodniony - system wystawi notę).
  9. Funkcja "Nadpłaty" pozwala na:
    • przeksięgowanie pieniędzy na inną kartę kontową, na inny rodzaj podatku poprzez użycie "konta do wyjaśnienia"
    • dokonanie zwrotu pieniędzy podatnikowi
    • zarachowanie pieniędzy na wskazaną należność na karcie kontowej podatnika
  10. Funkcja "Przerachowanie" pozwala na automatyczne przerachowanie wpłat z uwzględnieniem ostatnich przypisów lub odpisów wykonanych ze strony wymiaru (podsystem OPGRU).
  11. Funkcja uzupełnienia bilansu otwarcia (aktywna tylko w momencie startu podsystemu):
    • uzupełnianie zaległości dotyczących należności z rozbiciem na lata, których dotyczy zaległość lub łącznie na dzień 31 grudnia
    • uzupełnianie zaległości dotyczących odsetek - stan na 31 grudnia
    • uzupełnianie nadpłat
  12. Funkcja poprawy bilansu otwarcia (aktywna tylko w momencie startu podsystemu):
    • poprawa zaległości
    • poprawa odsetek
    • poprawa nadpłat
  13. Funkcja nadania (lub poprawy) numeru karcie kontowej.
  14. Rejestracja uwag, komentarzy na karcie podatnika.
  15. Funkcja umorzenia należności:
    • przyznanie - rejestracja decyzji przyznającej umorzenie
    • poprawa - poprawianie wcześniej zarejestrowanego umorzenia
    • przeglądanie - przeglądanie szczegółów wszystkich decyzji o umorzeniu podatku
    • anulowanie - wycofanie całkowite zarejestrowanego wcześniej umorzenia należności
  16. Funkcja umorzenie odsetek lub ich części:
    • przyznanie - rejestracja decyzji przyznającej umorzenie odsetek
    • poprawa - poprawianie wcześniej zarejestrowanego umorzenia odsetek
    • przeglądanie - przeglądanie szczegółów wszystkich decyzji o umorzeniu odsetek
    • anulowanie - wycofanie całkowite zarejestrowanego wcześniej umorzenia odsetek
  17. Funkcja odroczenia terminu płatności:
    • przyznanie - rejestracja decyzji przyznającej odroczenie płatności i wyliczenie kwoty prolongaty
    • poprawa - poprawianie wcześniej zarejestrowanego odroczenia i wyliczenie kwoty prolongaty
    • przeglądanie - przeglądanie szczegółów wszystkich decyzji odroczeniowych podatnika
    • anulowanie - wycofanie całkowite zarejestrowanego wcześniej odroczenia
  18. Funkcja rozłożenia płatności na raty:
    • przyznanie - rejestracja decyzji przyznającej rozłożenie na raty i wyliczenie kwoty prolongaty
    • poprawa - poprawianie wcześniej zarejestrowanego rozłożenia na raty i wyliczenie kwoty prolongaty
    • przeglądanie - przeglądanie szczegółów wszystkich decyzji ratalnych podatnika
    • anulowanie - wycofanie całkowite zarejestrowanego wcześniej rozłożenia na raty
  19. Uzupełnienie i poprawa daty doręczenia różnych decyzji wystawianych zarówno ze strony wymiaru jak i z windykacji (np.: wezwania do zapłaty ).
  20. Wystawienie i wydruk wezwania do zapłaty z automatycznym naliczeniem odsetek na wskazany dzień.
  21. Wystawienie i wydruk zawiadomienia o nadpłacie.
  22. Zbiorcze wystawienie i wydruk wezwań do zapłaty z automatycznym naliczeniem odsetek na wskazany dzień (możliwość wybrania min. kwoty zaległości, min. kwoty odsetek).
  23. Zbiorcze wystawienie i wydruk zawiadomień o nadpłacie (możliwość wybrania min. kwoty nadpłat).
  24. Funkcja anulowania wezwania do zapłaty.
  25. Kalkulator odsetek (wylicza kwotę odsetek od podanej kwoty, podanego terminu płatności i na podany dzień).
  26. Funkcja "do zapłaty" - wylicza wszystkie należności na karcie kontowej na wskazany dzień w przeszłości lub w przyszłości.
  27. Przeglądanie wszystkich operacji wykonanych na karcie kontowej (łącznie z anulowanymi (skasowanymi) wpłatami).
  28. Przeglądanie wszystkich wpływów na karcie kontowej i sposobie ich rozksięgowania na należności.
  29. Przeglądanie wszystkich zwrotów wykonanych na karcie kontowej (zarówno "na konto do wyjaśnienia" jak i podatnikowi).
  30. Przeglądanie i wydruk wszystkich pism wystawionych przez stronę windykacyjną.
  31. Przeglądanie i wydruk decyzji o zmianie sposobu płatności i ulgach wystawionych przez stronę wymiarową (rozłożenie na raty, umorzenia). Obsługa wystawiania w/w decyzji może być na życzenie użytkownika również w module windykacji.
  32. Rejestracja ustanowionej hipoteki na wskazanej nieruchomości.
  33. Zestawienie wszystkich wpłat gotówkowych.
  34. Zestawienie wszystkich nadpłat.
  35. Zestawienie wszystkich kart kontowych wymagających przeksięgowania (nastąpiły jakieś zmiany ze strony wymiaru).
  36. Anulowanie wykonanego zwrotu.
  37. Funkcja "podsumowanie okresu" - umożliwia uzgodnienie wszystkich wpływów za dzień lub dowolnie podany okres czasu.
  38. Przeglądanie i wydruk kartoteki "wpływy do wyjaśnienia".
  39. Przygotowanie i wydruk zestawień za okres i wybranego operatora takich jak:
    • dłużnicy - wykaz kart kontowych z zaległościami powyżej podanej kwoty należności i odsetek
    • rejestr wezwań do zapłaty
    • rejestr decyzji uznaniowych (umorzenia, odroczenia)
    • rejestr zwrotów
    • rejestr operacji dziennych (syntetycznie z podziałem na operatora)
    • rejestr kart kontowych
    • dziennik operacji wg podanych kryteriów z podsumowaniem narastającym od początku roku (np.: data od-do, operator, rodzaj operacji itp.)
    • dziennik obrotów wg podanych kryteriów
    • zestawienie dotyczące wykonanych przeksięgowań (wystawionych not) wpłat, odsetek, kosztów
    • zestawienie sald wpływów dzienne lub miesięczne wg podanych kryteriów
  40. Wydruk kart kontowych:
    • zbiorczo w ujęciu statystycznym za rok
    • ewidencji kont z podziałem na operatorów, stanem na dzień
    • z saldem końcowym
  41. Przygotowanie i wydruk bilansu otwarcia (funkcja aktywna tylko przy starcie podsystemu).
  42. Przygotowanie i wydruk bilansu za podany okres, dla wszystkich lub wybranego operatora, z uwzględnieniem tylko przypisów bieżących lub od początku roku, dla wszystkich lub wybranych kart kontowych. Możliwość wydruku wierszy podsumowujących cały bilans.
  43. Obsługa słowników podsystemu.
  44. Obsługa tekstów stałych raportów i decyzji.
  45. Wystawianie faktur od nadpłat w powiązaniu z automatycznym tworzeniem rejestru VAT
INTEGRACJA

ENIER-G - Ewidencja nieruchomości-grunty - pobranie danych o działce i jego władającym.

OPGRU - Naliczanie opłat za wieczyste użytkowanie gruntów - ustalenie opłaty za przekształcenie na podstawie wymiaru z podsystemu OPGRU.

KASA - Obsługa kasy (kasa dochodowa) - księguje wpłaty na kartach kontowych podatników.

ELUD - Ewidencja ludności.

Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania danych sesyjnych. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.