Powrót

PK KOM-MEDIA - System billingowy do rozliczania mediów komunalnych

Kom-Media to nowoczesny system billingowy, który obsługuje 64 procent przedsiębiorstw wodociągowych i 52 procent firm ciepłowniczych działających w dużych miastach.

 

System Kom-Media przeznaczony jest do obsługi przedsiębiorstw komunalnych w zakresie sprzedaży billingowej. System umożliwia rejestrowanie danych i parametrów rozliczeniowych odbiorców, przygotowywanie umów, zbieranie odczytów i wystawianie na podstawie zarejestrowanych danych faktur. System posiada bogate możliwości w zakresie sprawozdawczości oraz ewidencji danych. Pozwala na sprawne, wydajne i ergonomiczne prowadzenie procesu rozliczeniowego. Dzięki wbudowanym mechanizmom kontrolnym na każdym z etapów procesu minimalizowane jest ryzyko pojawiania się błędów operatorskich lub merytorycznych.
 

Bogate możliwości definiowania pozwalają na dostosowanie systemu do potrzeb przedsiębiorstwa oraz uwzględnienie zarówno typowych, jak i nietypowych przypadków rozliczeniowych. Dzięki modułowej budowie system może być wykorzystywany zarówno przez małe przedsiębiorstwa sieciowe, jak również przez duże firmy, w tym przedsiębiorstwa wielooddziałowe – system może być używany zarówno w pojedynczej komórce, jak również w odrębnych działach (np. odczytów, obsługi klienta, rozliczeń) lub oddziałach/ spółkach przedsiębiorstwa.

 

Doświadczenie konsultantów i fachowy dział serwisu gwarantują sprawne przeprowadzenie procesu wdrożenia systemu oraz jego późniejszą obsługę.

 

System może działać w architekturze dwuwarstwowej (serwer bazy danych oraz klient) lub trójwarstwowej (z dodatkowym serwerem aplikacji). Aplikacja Kom-Media może być uruchamiana na dowolnej platformie sprzętowej i systemowej (MS Windows, Unix, Linux) oraz na wiodącej platformie bazodanowej Oracle. Graficzny interfejs użytkownika jest napisany w języku Java a procesy biznesowe realizowane są przez procedury serwera bazy danych.
 

FUNKCJONALNOŚĆ

Administrator
- Definiowanie użytkowników oraz ich uprawnień
- Definiowanie urządzeń (np. drukarek)
- Określanie parametrów pracy systemu i wspólnych kartotek (wydruki, szablony, itp.)

 

Podmioty
Kartoteka zawierająca dane kontrahentów – odbiorców, płatników, itp.:
- Pełna historyczność przechowywanych danych
- Rejestrowanie zależności pomiędzy podmiotami, typu płatnik – odbiorca – adresat
- Zgodność z ustawą o ochronie danych osobowych

 

Umowy
Kartoteka umów sprzedaży ciepła, wody i innych usług billingowych:
- Historyczne przechowywanie informacji o umowach i aneksach
- Rejestrowanie parametrów umów i parametrów służących do rozliczeń
- Obsługa i archiwizacja treści umów, aneksów i załączników – integracja z edytorami MS Word i OpenOffice w zakresie tworzenia szablonów dokumentów oraz generowania na ich podstawie treści, możliwość skanowania podpisanych umów

 

Liczniki
Kartoteka liczników z rozbiciem na strukturę urządzenia:
- Historia montażu licznika w obiektach sieci
- Możliwość rejestrowania podzespołów urządzenia
- Informacje o naprawach, legalizacjach urządzeń, kontrola terminów legalizacji

Obiekty
Kartoteka obiektów sieci i obiektów rozliczeniowych, np. źródeł, punktów pomiarowych, punktów odbioru:

- Definiowanie hierarchicznych powiązań pomiędzy obiektami i podgląd układów złożonych
- Przechowywanie historii zmian danych
- Klasyfikacja złożonych układów za pomocą definiowalnych szablonów
- Możliwość definiowania przez użytkownika algorytmów rozliczania dla dowolnie rozbudowanych układów złożonych np. z różnymi odlicznikami, podzielnikami, wieloma poziomami
- Integracja z systemami GIS

Odczyty
System wspomaga pełen proces zbierania odczytów:
- Zarządzanie trasami odczytowymi – określanie sposobu odczytywania, przypisanie punktów do tras
- Zarządzanie odczytami
- Wysyłanie tras i inkasentów do odczytu,
- Harmonogramy odczytów
- Śledzenie stanu trasy
- Przyjmowanie odczytów i wielofazowe zatwierdzanie odczytów do rozliczenia
- Współpraca z terminalami inkasenckimi i urządzeniami odczytów radiowych
- Możliwość współpracy z zewnętrznymi systemami do zbierania odczytów
- Kontrola poprawności danych za pomocą definiowalnych warunków
- Możliwość rejestrowania wielu wskazań odczytowych dla jednego licznika

Sprzedaż
System oferuje szerokie możliwości definiowania i prowadzenia rozliczeń, m.in.:
- Otwarty słownik fakturowanych usług z możliwością definiowania sposobu rozliczania
- Prowadzenie rozliczeń na podstawie umów, zapisanych parametrów (np. mocy zamówionych), odczytów
- Wykorzystanie definiowalnych algorytmów rozliczania zużycia dla układów złożonych, np. z podzielnikami, odlicznikami
- Fakturowanie usług cyklicznych według zadanych cykli rozliczania, jak również usług jednorazowych
- Pełna elastyczność w doborze obiektów do zafakturowania, wspomagająca organizację pracy operatorów – możliwość dobierania obiektów według szerokiego zakresu kryteriów, możliwość wystawiania wielu faktur dla jednego odbiorcy (np. osobno wybrane obiekty, rodzaje usług)
- Obsługa wielu cenników z zachowaniem historii obowiązywania
- Rozbudowane mechanizmy kontroli poprawności naliczeń
- Obsługa zaliczek kwotowych i faktur prognozowych – comiesięcznych i za podany okres (książeczek)

- Wystawianie faktur korygujących – masowych i dla konkretnych reklamacji
- Automatyczne rozliczanie bonifikat, np. za niedotrzymanie parametrów jakościowych obsługi
- Możliwość dołączania zaległości lub odsetek do bieżących rachunków, integracja z systemami F-K
- Możliwość definiowania wyglądu wydruku faktury (formy graficznej, zakresu i formatu danych, załączników i informacji dodatkowych, itp.), jak również różnicowania wyglądu faktury dla poszczególnych typów faktur lub odbiorców
- Zaawansowana obsługa drukarek, w tym z funkcją kopertowania
- Obsługa poleceń zapłaty, indywidualnych rachunków bankowych
- Obsługa faktur elektronicznych
- Możliwość wysyłania powiadomień e-mail lub SMS o wystawionych fakturach
- Możliwość przesyłania danych do systemu finansowo-księgowego

 

Sprawozdawczość
System oferuje pełen zakres raportów potrzebnych do zarządzania procesami billingowymi:
- Szeroki zakres zestawień ewidencyjnych, np. wykazy zawartych umów, wykazy liczników, statystyki odczytowe, harmonogramy legalizacji, itp.
- Sprawozdawczość finansowa – rejestry VAT zbiorcze i analityczne, wykazy faktur, itp.
- Bogate możliwości tworzenia statystyk ilościowo-wartościowych sprzedaży umożliwiające definiowanie układu sprawozdania, okresu sprawozdawczego (miesięcznie, kwartalnie, rocznie, itp.), zakresu danych (np. wybrany obszar sieci, zakres odbiorców), sposobów podsumowania (np. wg lat i miesięcy, grup taryfowych; w tym wielopoziomowe podsumowania)
- Planowanie sprzedaży oraz sprawozdawczość oparta o zaplanowaną i rzeczywistą sprzedaż
- Współpraca z Crystal Reports
- Tworzenie wielu różnych definicji zestawień w oparciu o jeden raport, zapamiętywanie przygotowanych definicji

INTEGRACJA

System przygotowany jest do współpracy z innymi systemami dziedzinowymi, np. systemami klasy GIS, odczytów radiowych. Wewnętrzna integracja systemu pozwala na dostęp do danych pomiędzy różnymi modułami, np. obiegiem dokumentów, modułem liczników, itp. Usprawnia to pracę i ułatwia przepływ informacji w firmie.

Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania danych sesyjnych. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.